Norge - bland fårikål och trevligt folk

Hej alla mina vänner! Nu sitter jag på golvet på Pers hotell uppe i Gol, Norge. En ganska så trevlig och mysig "stad" må jag säga. Vi, Heidi & jag, bor på ett ställe som kallas "Bruket". Där lever vi loppan i vår lilla fina lägenhet som tyvärr varken har mikro eller ugn och alla er som känner oss två vet att mat är en viktig del av vårt liv :) Men vi överlever, som tur är har vi kompisar som har ugn när det krisar. Till grannar har vi en massa trevligt och galet folk, engelsmän, tyskar och svenskar i en härlig salig blandning. En öppen och härlig stämning råder och det är bara till att knacka på hos grannen om man har tråkigt. Veckorna har varit fyllda med jobb och helgerna med lite partaj där vi träffat och lärt känna en massa snälla och roliga människor, ingen nämnd ingen glömd. Jobbet består av att vi står och packar "fårikål" i små gröna lådor för att sedan lägga de på ett band där de plastas in. Har man tur kan man även få krydda kött och göra lite annat roligt såsom att sätta på klisterlappar på paketen :) Otroligt varierande och stimulerande jobb! Jobbet hade kunnat göras lite lite roligare genom att vi hade fått ha musik men pga hygienskäl så går inte det... Vi får helt enkelt starta vår egen lilla kör. Hade tänkt att lägga in lite bilder här så att ni får se hur vi bor men har tyvärr ingen sladd med mig så... bilder får vänta tills vi kommer hem :) Jaja... see you later! Orkar inte tjiva mer med detta jobbiga internet. Ha det så bra allihopa och ni ska veta att jag tänker på er :) /// Fisen

Kommentarer
Postat av: Kalle

skoj att höra lite från dej :) Fortsätt med det!

2009-09-06 @ 23:35:38
URL: http://kallelarssons.blogg.se/
Postat av: Simon

Wihoo Babe! Blir ju lite sugen på fårikåljobb igen när man läser detta. Det låter som det är mysigt hos er ju! Här är det sjukt fint. Hälsa Hajibajdi. Puss <3<3

2009-09-07 @ 17:46:09
URL: http://simonlindell.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag saknar dig också favoritfia. Kram

2009-10-23 @ 19:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0